Καθώς το άνοιγμα των σχολείων πλησιάζει και ο κορωνοϊός καλά κρατεί - αν και φέτος οι μαθητές πρόκειται να επιστρέψουν για πρώτη χρονιά στα θρανία χωρίς μάσκες και self test - όλο και περισσότερα δεδομένα προκύπτουν για τον αντίκτυπο που προκάλεσε η καραντίνα σε πολλές πτυχές της ζωής των παιδιών.
Τα τελευταία ευρήματα μαρτυρούν πόσο επηρέασε η πανδημία το κομμάτι της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα, τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σύμφωνα με τους New York Times, τα αποτελέσματα των τεστ σε αυτά τα δύο μαθήματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα στο πλαίσιο σχετικής έρευνας, αποκαλύπτουν ότι τα επίπεδα απόδοσης σημείωσαν ιστορική μείωση.
Σημαντική μείωση στις επιδόσεις των μαθητών
Συγκεκριμένα,14.800 μαθητές ηλικίας 9 ετών υποβλήθηκαν σε τεστ και τα αποτελέσματά τους συγκρίθηκαν με εκείνα της ίδιας ηλικιακής ομάδας στις αρχές του 2020, ακριβώς πριν από το κλείσιμο των σχολείων εξαιτίας του κορωνοϊού. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν από το Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικών Στατιστικών (NCES) δείχνουν ότι οι βαθμολογίες στην ανάγνωση μειώθηκαν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τα τελευταία 30 χρόνια, ενώ οι βαθμολογίες στα μαθηματικά μειώθηκαν για πρώτη φορά από τότε που η Εθνική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικής Προόδου (NAEP) άρχισε να παρακολουθεί με τυποποιημένα τεστ τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των παιδιών στη δεκαετία του 1970.
Στα μαθηματικά, η μέση βαθμολογία μειώθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2020-2022, ενώ η μέση βαθμολογία στην ανάγνωση μειώθηκε κατά 5 μονάδες την ίδια χρονική περίοδο.
«Αυτές είναι μερικές από τις μεγαλύτερες μειώσεις που έχουμε παρατηρήσει σε έναν μόνο κύκλο αξιολόγησης τα 50 χρόνια του προγράμματος Εθνικής Αξιολόγησης Εκπαιδευτικής Προόδου», δήλωσε ο Daniel McGrath, αναπληρωτής επίτροπος της NCES. «Οι μαθητές το 2022 αποδίδουν σε επίπεδα που είδαμε τελευταία φορά πριν από δύο δεκαετίες».
Συμπέρασμα
Η μελέτη αντικατοπτρίζει δύο χρόνια αναταραχής στο αμερικανικό σχολικό σύστημα, καθώς δάσκαλοι και γονείς προσπάθησαν να εναρμονιστούν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όσο τα σχολεία παρέμεναν κλειστά για μήνες, αλλά και η επιστροφή των μαθητών στα θρανία διαταρασσόταν κάθε φορά που ξεσπούσε ένα νέο κύμα της πανδημίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να μην προκαλούν έκπληξη, αλλά αυτό δεν τα κάνει λιγότερο ανησυχητικά - ειδικά για όσους μαθητές είχαν ήδη χαμηλές επιδόσεις.
Πηγή: mother.ly