Τα νέα έκαναν τον γύρο του κόσμου περίπου μία βδομάδα πριν, όταν η εταιρεία παιχνιδιών Mattel ανακοίνωσε την κυκλοφορία του UNO, του πιο γνωστού παιχνιδιού με κάρτες, σε μορφή Braille. H Mattel συνεργάστηκε με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών Αμερικής προκειμένου να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι, το οποίο θα είναι προσβάσιμο σε όλους.
"Η κυκλοφορία του UNO Braille, έχει τεράστιο αντίκτυπο σε μια κοινότητα η οποία είχε αποκλειστεί από πολλά παιχνίδια. Στην ουσία προσφέρουμε ένα παιχνίδι, το οποίο μπορούν να παίξουν μαζί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όρασης, αλλά και εκείνοι που έχουν την όρασή τους" δήλωσε ο Ray Adler, Παγκόσμιος Επικεφαλής Παιχνιδιών της Mattel.
Οι νέες κάρτες στις άκρες τους θα έχουν ανάγλυφες τελείες Braille, με το χρώμα, τον αριθμό και την ενέργεια, ενώ φυσικά θα κρατήσουν την αρχική εμφάνισή τους για τους παίκτες που δεν έχουν προβλήματα όρασης. Όλοι οι παίκτες θα φωνάζουν δυνατά την δική τους κάρτα, έτσι ώστε να γίνεται γνωστή σε όλους. Οι οδηγίες του παιχνιδιού θα είναι διαθέσιμες για λήψη σε αρχεία ήχου braille ενώ μέσω των προγραμμάτων Alexa ή Google Home θα μπορούν οι γραπτές οδηγίες να μετατραπούν σε ηχητικές.
"Το UNO Braille κάνει κάτι παραπάνω από το να γίνει ένα παιχνίδι πιο προσβάσιμο. Βοηθάει στο να προωθήσουμε τη σημασία και την κανονικότητα της γλώσσας braille, εισάγοντάς την σε μέρη όπου άνθρωποι δεν περιμένουν, και ενσωματώνοντάς την σε παιχνίδι για τυφλά παιδιά", δήλωσε ο Mark Riccobono, Πρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών Αμερικής. "Το γεγονός ότι ένας τυφλός άνθρωπος είναι ικανός να παίξει ένα κλασικό παιχνίδι UNO κατευθείαν από το κουτί με φίλους και συγγενείς με ή χωρίς προβλήματα όρασης είναι πραγματικά μια πολύ σημαντική στιγμή για την κοινότητά μας. Ανυπομονώ να απολαύσω το UNO Braille με τη δική μου οικογένεια και ξέρω ότι τυφλοί άνθρωποι σε όλη την χώρα θα αγκαλιάσουν αυτό το σπουδαίο και συναρπαστικό βήμα."
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η εταιρεία Mattel ευαισθητοποιείται πάνω σε θέματα και ομάδες που δέχονται υποτίμηση. Την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησε τη νέα σειρά με κούκλες "Creatable World", που αποτελούν φιγούρες ουδέτερου φύλου, αψηφώντας τα στερεότυπα, με το μήνυμα ότι ζούμε σε έναν κόσμο που δημιουργείται αυτή τη στιγμή. Επίσης το 2017, στην ίδια λογική με το UNO Braille, είχε δημιουργηθεί η έκδοση UNO ColorADD, για ανθρώπους με αχρωματοψία.
Life is more fun, if you play games. - Roald Dahl