Από το νέο έτος, οι μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων στα ιταλικά σχολεία θα μελετούν για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα, στο πλαίσιο της προσπάθειας καθιέρωσης της χώρας ως ηγέτιδας στον τομέα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Ο υπουργός παιδείας Lorenzo Fioramonti δήλωσε πως στο πρόγραμμα διδασκαλίας όλων των δημοσίων σχολείων της χώρας θα συμπεριλαμβάνονται πλέον 33 διδακτικές ώρες -ετησίως- αφιερωμένες στη μελέτη ζητημάτων σχετικών με την κλιματική αλλαγή. Τα μαθήματα πρόκειται να σχεδιαστούν και να ενταχθούν στο υπάρχον πρόγραμμα πολιτικής αγωγής, το οποίο θα έχει ένα «περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα» από τον Σεπτέμβριο του 2020, ανέφερε στο CNN ο Vincenzo Cramarossa, εκπρόσωπος του υπουργού Fioramonti.
«Η ιδέα είναι ότι οι πολίτες του μέλλοντος πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή», συμπλήρωσε ο Cramarossa. Επιπλέον, η βιώσιμη ανάπτυξη πρόκειται να εισχωρήσει και σε μαθήματα που παραδοσιακά διδάσκονται οι μαθητές, όπως η γεωγραφία, τα μαθηματικά και η φυσική.
Ο Fioramonti, καθηγητής οικονομικών στο South Africa's Pretoria University, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters ότι «το σύνολο του δυναμικού του υπουργείου αλλάζει ώστε, να γίνει η βιωσιμότητα και η κλιματική αλλαγή πυρήνας του εκπαιδευτικού μοντέλου της χώρας. Θέλω το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει το πρώτο που θέτει το περιβάλλον και την κοινωνία στο κέντρο όσων μαθαίνουμε στο σχολείο».
Επιπλέον, ο Cramarossa αποκάλυψε ότι μία ομάδα ειδικών επιστημόνων, μεταξύ των οποίων και ο Jeffrey D. Sachs, υπεύθυνος του Κέντρου Βιώσιμης Ανάπτυξης του Columbia University, και ο Αμερικανός οικονομικός και κοινωνικός στοχαστής Jeremy Rifkin, πρόκειται να βοηθήσουν το υπουργείο με την εκ νέου ανάπτυξη του εθνικού προγράμματος σπουδών, ώστε να δίνει περισσότερη έμφαση στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και περιβάλλοντος.
Από την Έλενα Χάλαρη
Με πληροφορίες από edition.cnn.com