Ξενυχτάτε κι εσείς με το παιδί σας πάνω από το homework; Με αυτά τα 8 tips θα τελειώνετε σε χρόνο dt!

Boom Team
Tue, 17/09/2024 - 23:55

Ορθογραφία, αντιγραφή, μια προπαίδεια κι ένας άθλος του Ηρακλή. Απλές, μικρές ασκήσεις που όμως μπορεί να περάσει όλο το απόγευμα, να φτάσει το βράδυ και ακόμη να μην έχετε τελειώσει! Είναι λογικό, ειδικά τα πρώτα χρόνια τα περισσότερα παιδιά να αργούν να τελειώσουν τα μαθήματά τους. Η Σοφία Παπαφάνη και η Δώρα Χαρατσάρη, δημιουργοί του Λογοcare μας δίνουμε 8 πολύτιμα tips για να τελειώνουμε το διάβασμα σε χρόνο ρεκόρ και χωρίς γκρίνιες!  

Photo: Gustavo Fring @ Pexels

#1 Μικρές και σύντομες οδηγίες: Τα παιδιά μπορούν να ακολουθήσουν πιο εύκολα μικρές και σύντομες οδηγίες. Πολλές φορές οι εκφωνήσεις των ασκήσεων περιέχουν πλήθος στοιχείων και εντολών που πρέπει να γίνουν. Υπογραμμίζουμε με διαφορετικό μαρκαδόρο κάθε τμήμα της άσκησης και το ολοκληρώνουμε σταδιακά. Βάζουμε χρωματιστό «τικ» μετά από κάθε ολοκληρωμένο βήμα. 

#2 Κίνηση κατά τη διάρκεια μιας εργασίας: Η κίνηση και το περπάτημα μπορεί να προσφέρει ρυθμό και συγκέντρωση για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας. Μπορούμε να περπατάμε αργά μέσα στο δωμάτιο καθώς μαθαίνουμε την ιστορία ή ενώ λέμε στη μαμά τον πολλαπλασιασμό.

#3 Διαλείμματα ανάμεσα στα μαθήματα: Οι πληροφορίες που δέχονται καθημερινά τα παιδιά από το σχολείο είναι πολλές. Θέλουμε να τους δίνουμε χρόνο για να μπορούν να τις κατανοήσουν και να τις κάνουν γνώση τους. Μπορούμε ανάμεσα από κάθε μάθημα να κάνουμε μικρά 5΄ διαλείμματα για να υπάρχει χρόνος ξεκούρασης πριν την έναρξη του επόμενου νέου μαθήματος.

Photo: Jena Backus @ Pexels

#4 Χρονόμετρο για τη μελέτη: Ο χρόνος είναι πολύτιμος για όλους! Τα παιδιά θέλουν να ολοκληρώσουν γρήγορα τα μαθήματα και να ξεκινήσουν το παιχνίδι. Το χρονόμετρο είναι ο καλύτερος βοηθός για τα παιδιά που δυσκολεύονται να οργανώσουν το πρόγραμμά τους. Ορίστε τον χρόνο που χρειάζεστε για κάθε δραστηριότητα και προσπαθήστε να μην τον ξεπεράσετε. 

#5 Αντικείμενα για τα χέρια «fidget»: Πολλά παιδιά μπορεί να αγχώνονται κατά την εξέταση από τους γονείς ή τη δασκάλα. Μαθαίνουμε να λέμε το μάθημα και να απαντάμε σε ερωτήσεις κρατώντας στο χέρι μας μαλακές μπάλες, συνδετήρες, spinner κ.ά. Διαλέγουμε αντικείμενα που χωράνε στην παλάμη μας, είναι αθόρυβα και μπορούμε να τα έχουμε μαζί μας και στο σχολείο.

# 6 Οπτικά ερεθίσματα και υπενθύμιση: Ένα οπτικό πρόγραμμα ή μια ζωγραφισμένη λίστα των δραστηριοτήτων που έχουμε, μπορεί να είναι πάντα δίπλα στο γραφείο του παιδιού. Μπορούμε όλοι μαζί να ζωγραφίσουμε τα μαθήματα που θέλουμε και να κυκλώνουμε το μάθημα που ολοκληρώνεται. Βλέπουμε πόσα μένουν και ξέρουμε πάντα τι ακολουθεί.

Photo: Sarah Dietz @ Pexels

#7 Μικρός ήχος πριν από τις πληροφορίες: Ο ήχος μας τραβάει την προσοχή και επικεντρωνόμαστε στην πηγή έναρξής του. Με το παιδί βρίσκουμε ένα ήχο πχ. κουδουνάκι, και πριν από κάθε σημαντική πληροφορία ή νέα εκφώνηση άσκησης μπορούμε να κάνουμε τον ήχο και να έχουμε την προσοχή του παιδιού μας. Σταδιακά θέλουμε να μειώνεται η χρήση του ήχου και να μην εξαρτόμαστε από αυτόν.

#8 Ενδιαφέροντα του παιδιού: Τα πράγματα και τα παιχνίδι που αγαπάει το παιδί μας είναι οι καλύτεροι βοηθοί για το διάβασμα. Εντάσσουμε τα ενδιαφέροντά του μέσα στη μελέτη και του κεντρίζουμε το ενδιαφέρον. Αν πρέπει να κάνουμε εξάσκηση στην ανάγνωση επιλέγουμε βιβλία με ήρωες που του αρέσουν και ζητάμε να μας διαβάσει για τις περιπέτειες τους. Στο τέλος μπορεί να μας περιγράψει το ίδιο το παιδί τι διάβασε και τι μάθαμε από το βιβλίο του.

Λογοcare