Back to school tips συγκέντρωσης λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι!

Boom Team
Tue, 03/09/2024 - 18:00

Πώς θα μπούμε πάλι σε "τάξη" λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι; Η Σοφία Παπαφάνη και η Δώρα Χαρατσάρη, δημιουργοί του Κέντρου Ειδικής Αγωγής λογοcare, ξέρουν τον τρόπο και μας δίνουν πολύτιμα tips συγκέντρωσης και μάλιστα ανά ηλικία! 

Photo: Olia Danilevich @ Pexels

Οδηγίες για πρωτάρηδες

  • Επιστρέφουμε από τις διακοπές μας τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
  • Θέλουμε το παιδί μας να κάνει ομαλά τη μετάβαση και την αλλαγή στο νέο καθημερινό του πρόγραμμα.
  • Δημιουργούμε ένα πρόγραμμα καθημερινής ρουτίνας (ύπνος, φαγητό, μείωση διαθέσιμου χρόνου μπροστά σε οθόνες) τουλάχιστον μια εβδομάδα νωρίτερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  • Οργανώνουμε το δωμάτιο μαζί με το παιδί, τακτοποιώντας τα παιχνίδια και επαναφέροντας τσάντα, κασετίνα και τετράδια.
  • Προετοιμάζουμε έναν χώρο μελέτης, ο οποίος θα παραμένει πάντοτε ο ίδιος.
  • Αγοράζουμε παρέα όλα τα σχολικά είδη που είναι απαραίτητα (τσάντα, τετράδια, μολύβια). Θέλουμε όλα αυτά να ταιριάζουν με την προσωπικότητα του παιδιού, να είναι δηλαδή επιλογές του, τις οποίες θα αγαπήσει.

back to school

Για τα πρωτάκια μας...!

  • Πριν από την πρώτη μέρα στο σχολείο, επισκεπτόμαστε και βλέπουμε μαζί το σχολικό κτίριο, ώστε το παιδί να νιώσει οικεία με το περιβάλλον (κυλικείο, τουαλέτες, τάξεις) και να μη φοβηθεί ή αγχωθεί όταν φτάσει εκείνη η στιγμή.
  • Ενισχύουμε την εικόνα του σχολείου παραθέτοντας όλα τα θετικά στοιχεία, όπως, για παράδειγμα, τη γνωριμία με νέους φίλους, την εκμάθηση καινούριων πραγμάτων αλλά και τις πιθανές εκδρομές.
  • Συζητάμε τους κανόνες της τάξης, ώστε να γνωρίζει το παιδί ότι καθόμαστε στο θρανίο ήσυχα, συμμετέχουμε στο μάθημα, παρακολουθούμε όσα λέει η δασκάλα και σηκώνουμε το χέρι μας για να μιλήσουμε.
  • Δεν αμελούμε την ανάγκη του παιδιού για ελεύθερο χρόνο και παιχνίδι με τους φίλους του.
  • Διαλέγουμε μαζί με το παιδί ποια ρούχα θα φορέσει, ώστε να αισθάνεται όσο το δυνατόν πιο άνετα.
  • Δημιουργούμε μια ειδική, «μυστική» χειραψία που θα κάνουμε κάθε φορά που θα αποχαιρετάμε το παιδί μας για το σχολείο. Έτσι ενισχύουμε το παιδί με θετική ενέργεια και θάρρος για να περάσει όμορφα την ημέρα του.

 

«Μεγάλα» παιδιά...

  • Αν το παιδί αλλάζει σχολείο, πραγματοποιούμε μερικές επισκέψεις γνωριμίας με το νέο σχολικό περιβάλλον, πριν αρχίσει η σχολική χρονιά.
  • Υπενθυμίζουμε τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στην τάξη.
  • Μαθαίνουμε στο παιδί να φτιάχνει μόνο του το κολατσιό του. Με αυτόν τον τρόπο νιώθει αυτοπεποίθηση και προετοιμάζεται για τη νέα σχολική χρονιά.
  • Συζητάμε για τυχόν ανησυχίες και φόβους, δείχνοντας πως είμαστε δίπλα στο παιδί, σε ό,τι χρειαστεί.
  • Αφήνουμε το παιδί να επιλέξει ποια ρούχα θέλει να φορέσει, ώστε να αισθάνεται όσο το δυνατόν πιο άνετα τις πρώτες μέρες στο σχολείο.
  • Προετοιμάζουμε το παιδί μας για το πρωινό ξύπνημα.
  • Ξεκινάμε τη μέρα μας όλο και πιο νωρίς, χρησιμοποιώντας το ξυπνητήρι του, ώστε να μπαίνει σταδιακά στις πρωινές του συνήθειες.
  • Αγοράζουμε μαζί με το παιδί ένα βιβλίο με επαναληπτικά παιχνίδια και ασκήσεις της χρονιάς που πέρασε. Με αυτό τον τρόπο του υπενθυμίζουμε γνώριμα πράγματα και το προετοιμάζουμε για τη νέα σχολική ύλη.
  • Συζητάμε για τις δραστηριότητες και τα χόμπι της νέας σχολικής χρονιάς. Θέλουμε το παιδί μας να επιλέγει και να αποφασίζει μόνο του τις δραστηριότητες με τις οποίες θέλει να ασχοληθεί.

back to school

Danger – Teen angers!

  • Δείχνουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του εφήβου και συζητάμε για τυχόν ανησυχίες και άγχη ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
  • Προσαρμόζουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του παιδιού σύμφωνα με τις ανάγκες του, συζητώντας για το αν θα χρειαστεί επιπρόσθετη βοήθεια σε μερικά μαθήματα.
  • Αφήνουμε τον έφηβο να επιλέξει αν επιθυμεί βοήθεια μέσω φροντιστηρίου ή ιδιαίτερου μαθήματος.
  • Συζητάμε για τις προοπτικές και την εξέλιξη που προσφέρει το σχολείο αναφορικά με το μέλλον μας.
  • Συζητάμε με το παιδί μας το θέμα της ελευθερίας και θέτουμε δυο τρεις τομείς όπου θα μπορεί να είναι πιο ελεύθερο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Έτσι ενισχύουμε την υπευθυνότητά του και συμφωνούμε στο ότι το σχολείο δεν είναι μόνο μελέτη.
  • Μπορούμε να προμηθεύσουμε το παιδί μας με διάφορα gadgets που καταπολεμούν το άγχος και ενισχύουν τη συγκέντρωση, όπως μπαλάκια anti-stress ή σπίνερ κλπ.
λογοcare
Σοφία Παπαφάνη και Δώρα Χαρατσάρη | photo: Δανάη Ίσαρη

*Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο 1ο τεύχος του BOOM