Πρώτη εβδομάδα στο σχολείο, όλα καινούρια, όλα διαφορετικά. Ο δάσκαλος, το κουδούνι, τα θρανία, οι κανόνες, η τάξη, τα παιδιά. Όλα πιο μεγάλα και πιο σοβαρά! Πώς θα βοηθήσουμε το παιδί να νιώσει ασφάλεια και να προσαρμοστεί όσο το δυνατόν πιο εύκολα; Το κλειδί βρίσκεται στη σχέση ανάμεσα στον εκπαιδευτικό, τον γονιό και τον μαθητή, επισημαίνει η ψυχολόγος Αλεξία Βερνίκου, κι εξηγεί...
Τα παιδιά σχετίζονται πρώτα με τον ενήλικα δάσκαλο και μετά δημιουργούν φιλίες και δέσιμο με κάποιο παιδί. Ο δάσκαλος γίνεται το πρόσωπο αναφοράς τους, η σταθερότητα κι η σιγουριά τους, ο γονιός τους στο σχολείο. Αντίστοιχα, ο γονιός γίνεται ο βοηθός του δασκάλου στο σπίτι, καλείται να ακολουθήσει τη γραμμή του και να βοηθάει τον μαθητή.
Θυμηθείτε πως:
- Μπροστά στο παιδί μας μιλάμε μόνο θετικά για το σχολείο και τον δάσκαλο. Αν εμείς δείξουμε εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του, το παιδί θα μας μιμηθεί και θα τον εμπιστευτεί.
- Επικοινωνία-Σταθερότητα-Συνεργασία: Κρατάμε ανοιχτό και συνεχή τον διάλογο με τον δάσκαλο. Είναι σημαντικό για το παιδί μας να γνωρίζει ότι γονείς και δάσκαλος είναι μία ομάδα, νοιάζονται και συνεργάζονται.
- Ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε μαζί του, δεν τον αμφισβητούμε μπροστά στο παιδί μας. Θέτουμε τις διαφωνίες μας ως ενήλικες ιδιωτικά.
- Ενημερώνουμε για τυχόν αλλαγές και δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί στο σπίτι, και, αντίστοιχα, ενημερωνόμαστε σταθερά για την εικόνα του στο σχολείο.
Όταν το παιδί αισθανθεί ότι η σχέση δασκάλου-γονέα είναι δυνατή, τότε:
- Βελτιώνονται οι συνήθειες διαβάσματος και οι βαθμοί του.
- Βελτιώνονται η διάθεση και η στάση του απέναντι στο σχολείο.
- Λειτουργεί καλύτερα κοινωνικο-συναισθηματικά.
- Αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως μαθητής.
- Γίνεται καλύτερο στην επίλυση προβλημάτων εντός του σχολείου.
*Στην περίπτωση που αντιληφθείτε ότι η συμπεριφορά του δασκάλου προς το παιδί σας είναι από άδικη έως κακοποιητική, μιλήστε τόσο στον ίδιο όσο και στη διεύθυνση του σχολείου άμεσα.
Η Αλεξία Βερνίκου είναι ψυχολόγος και οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια/ www.avparenting.com