Τα παιδιά καθημερινά έρχονται σε επαφή με ένα πλήθος μαθησιακών πληροφοριών, τις οποίες πρέπει να επεξεργαστούν... Ορισμένες φορές μπορεί κάποιος τομέας να τα δυσκολεύει και να τους βάζει μικρά εμπόδια στο καθημερινό τους διάβασμα. Η Σοφία Παπαφάνη και η Δώρα Χαρατσάρη, λογοθεραπεύτριες και δημιουργοί του Κέντρου Ειδικής Αγωγής Λογοcare, επισημαίνουν τις πιο συχνές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και προτείνουν μερικά "κολπάκια" που θα τους βοηθήσουν να τα ξεπεράσουν.
#Αριθμητική & Μαθηματικά
Μερικά παιδιά δυσκολεύονται να θυμηθούν τις ημέρες, τους μήνες και τους αριθμούς με τη σειρά. Η προπαίδεια είναι το μεγάλο τους άγχος και τα πρόσημα των πράξεων «χορεύουν» μπροστά στα μάτια τους.
Τα δικά μας κολπάκια:
- Φτιάχνουμε έναν μεγάλο τρισδιάστατο πίνακα με τις ημέρες, τους μήνες και τις εποχές, που τον οργανώνουμε κάθε ημέρα μόνοι μας.
- Κολλάμε ποιηματάκια για την κάθε πράξη στον γραφείο μας.
- Χωρίζουμε τους πολλαπλασιασμούς σε παρέες και βλέπουμε 1 κάθε μέρα.
#Προφορικός λόγος
Η δασκάλα καθημερινά δίνει προφορικές εντολές και οδηγίες. Οι μαθητές πρέπει να αφηγηθούν μία ιστορία ή να πουν το μάθημα χωρίς κομπιάσματα και μεγάλες παύσεις. Έρχεται, όμως, η στιγμή που δυσκολεύονται και δεν ξέρουν τι να κάνουν.
Τα δικά μας κολπάκια:
- Κρατάμε σημειώσεις σε ένα σημειωματάριο δίπλα μας.
- Υπογραμμίζουμε με έντονο μαρκαδόρο τις λέξεις-κλειδιά που χρειαζόμαστε.
- Ζητάμε να μας δοθεί χρόνος για να σκεφτούμε την απάντησή μας.
#Ανάγνωση
Ήρθε η στιγμή τα παιδιά να θυμηθούν τα γράμματα, να βάλουν τις φωνούλες στη σειρά και να φτιάξουν τις λέξεις. Πρέπει να διαβάσουν το κείμενο και ταυτόχρονα να καταλάβουν το νόημα του. Μαζί με αυτά δεν πρέπει να ξεχάσουν τις τελείες, να σταματούν στο κόμμα και να παίρνουν μία ανάσα για να τους καταλαβαίνει αυτός που τους ακούει.
Τα δικά μας κολπάκια:
- Βάζουμε χρώμα σε κάθε τελεία και κόμμα του κειμένου πριν ξεκινήσουμε την ανάγνωση.
- Χωρίζουμε το κείμενο σε μικρά "κομματάκια".
- Βάζουμε έναν χάρακα κάτω από τη γραμμή που διαβάζουμε κάθε φορά.
#Γραφή
Οι ασκήσεις και τα φυλλάδια μερικές φορές είναι πολλά, αλλά τα παιδιά δεν κάνουν πάντα τα ομορφότερα γράμματα. Άλλοτε είναι μεγάλα, άλλοτε πολύ μικρά και συχνά «ξαπλώνουν» πάνω ή κάτω στη γραμμούλα.
Τα δικά μας κολπάκια:
- Καθόμαστε σε γραφείο και καρέκλα κατάλληλα για το ύψος μας.
- Έχουμε κατάλληλα μολύβια και λαβές για να τα κρατάμε απαλά χωρίς πίεση στα δάχτυλα.
- Φτιάχνουμε σχεδιάγραμμα πριν ξεκινήσουμε την γραφή των ιδεών μας.
#Οπτικοακουστική δεξιότητα
Μερικές φορές, τα γράμματα μπερδεύονται στα αυτιά των παιδιών, κι έτσι μπορεί να δυσκολεύονται για παράδειγμα να θυμηθούν πώς γράφονται όλες οι λέξεις που έμαθαν χθες. Μερικά γράμματα «εξαφανίζονται» από τις λέξεις και τη θέση τους παίρνουν άλλα που τους μοιάζουν.
Τα δικά μας κολπάκια:
- Παίζουμε παιχνίδια μνήμης, αλλά αντί για εικόνες βάζουμε λέξεις.
- Εξασκούμαστε στην κρεμάλα με τις λέξεις της ορθογραφίας.
- Διαλέγουμε γράμματα μέσα από ένα σακουλάκι και φτιάχνουμε λέξεις και προτάσεις.
Λόγοcare
Διεύθυνση: Χαριλάου Τρικούπη 85Α, Κηφισιά 145 63
Tηλέφωνο: 210 8010 858
Website: www.logocare.gr
Facebook: @logocarekifisia
Instagram: @logocare_