9 σειρές που βλέπαμε μικρές και θα ήθελα να δει η κόρη μου...

Μυρτώ Κάζη
Sun, 07/06/2020 - 17:49

Θυμάμαι να γυρίζω τρέχοντας από το σχολείο για να προλάβω να δω το Καρουζέλ που είχε ήδη ξεκινήσει και στη συνέχεια να δω με την ηρεμία μου τη Λόρα και τη Μαίρη στο Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι. Θυμάμαι να συζητάω με τις φίλες μου για το πόσο μας εκνεύριζε η Μαρία Χοακίνα και για την κ. Όλσεν που ήταν σκέτη απόλαυση! Φυσικά και οι καινούργιες σειρές είναι υπέροχες και δεν ανήκω στους ανθρώπους που νοσταλγούν τα παλιά, θεωρώντας πως τα καινούργια είναι "λίγα" και ανεπαρκή, όμως κάθε φορά που ανακαλώ στη μνήμη μου αυτές τις σειρές κάτι με πιάνει και σκέφτομαι πως πολύ θα ήθελα να τις δω με την κόρη μου μαζί...

Μικρό σπίτι στο λιβάδι

Μια οικογένεια που ζει σε μια φάρμα στο Walnut Grove αποτελεί τους πρωταγωνιστές της πιο γλυκιάς τηλεοπτικής σειράς των 70s και των 80s που φυσικά μεταδόθηκε χωρίς προηγούμενο και τις επόμενες δεκαετίες. Με έντονα τα στοιχεία της Άγριας Δύσης, το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι αποτελείτο από 9 κύκλους με δεκάδες επεισόδια διάρκειας 48 λεπτών το καθένα. Η σειρά είναι προσαρμογή των βιβλίων Little House της Λόρα Ίνγκαλς Γουάιλντερ, που γνώρισαν μεγάλη εμπορική επιτυχία και έγιναν best-seller. Λατρεμένη όλων των κοριτσιών, η Μελίσα Γκίλμπερτ ως Λόρα Ίνγκαλς Ουάιλντερ με τα δύο κοτσιδάκια της και τις φακίδες της! Η παιδική της αθωότητα και οι περιπέτειές της σε έκαναν να μην μπορείς να χάσεις ούτε ένα επεισόδιο και παρόλο που φαινομενικά το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι διαπραγματευόταν τη ζωή μιας οικογένειας σε μια φάρμα, σε κάθε επεισόδιο έρχονταν στο προσκήνιο και πιο σοβαρά θέματα, όπως η λευχαιμία, η παιδική κακοποίηση και τα ναρκωτικά. 

 

Καρουζέλ

Ο ορισμός της μεξικάνικης τηλενουβέλας, προσγειώθηκε στους δέκτες μας το 1989 από τη συχνότητα της ΕΤ2. Πρωταγωνίστρια η δεσποινίς Χιμένα, η δασκάλα των παιδιών του σχολείου, που με τη γλυκύτητα και τον τρόπο της μετατρέπει το σχολείο από αγγαρεία σε ένα υπέροχο place to be! Λατρεμένος όλων ο Σιρίλο, ένα φτωχό παιδί, γιος ξυλουργού που πέφτει συχνά θύμα bullying από κάποιους συμμαθητές του. Ανάμεσα σ' αυτούς και ο Πάμπλο Γκέρρα που τον προσβάλει με ρατσιστικά σχόλια λόγω του χρώματός του. Ο μικρός Σιρίλο ζει τον απόλυτο -μονόπλευρο μα και τόσο γλυκό- έρωτα  με τη συμμαθήτριά του Μαρία Χοακίνα, το απόλυτο snob idol των παιδικών μας χρόνων. Κούκλα αλλά εγωίστρια και ψηλομύτα, θυμάμαι ότι με έκανε να θέλω να μπω στην τηλεόραση να τη χαστουκίσω!

Στρουμφάκια

Τα γλυκά λιλιπούτεια και πολύ άτακτα μπλε ανθρωπάκια εμφανίστηκαν στους τηλεοπτικούς δέκτες μας το 1980. Η σειρά είναι βασισμένη  στα ομώνυμα βελγικά κόμικς, τα οποία δημιουργήθηκαν από τον Βέλγο καρτουνίστα Πεγιό. Αν θυμάστε άπειρα στρουμφο-επεισόδια είναι γιατί όντως υπάρχουν! Συνολικά μεταδόθηκαν 256 επεισόδια, ενώ γράφτηκαν 418 ιστορίες και επτά special επεισόδια. Ο Δρακουμέλ μπορεί να είναι ο κακός της υπόθεσης, είναι όμως τόσο "γλυκά κακός" και πέφτει τόσο υπέροχα στις παγίδες που του στήνουν τα μικροσκοπικά μπλε πλασματάκια που στο τέλος και αυτός γίνεται αγαπητός!

Μικρό μου πόνυ

Το Μικρό μου πόνυ: Η φιλία είναι μαγική, είναι μια σειρά βασισμένη στη σειρά παιχνιδιών και έργων κινουμένων σχεδίων της Hasbro, Μικρό μου πόνυ, και πρωτοπροβλήθηκε στις Η.Π.Α. το 1986. Μάλλον δεν υπάρχει κορίτσι της γενιάς μας που δεν τραγουδούσε 100 φορές τη μέρα το τραγούδι της σειράς! Εννοείται, πως οι περισσότερες κάναμε και συλλογές από πόνυ! 

Αστυνόμος Σαΐνης 

Γαλλία, Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν τον πιο εκκεντρικό ήρωα όλων των εποχών. Αδέξιος, αφελής, αλλά απίστευτα ευρηματικός, ο Αστυνόμος Σαΐνης έχει ένα οπλοστάσιο από αδιανόητα gadgets, όλα βιονικά και βέβαια ενσωματωμένα στο outfit του! Εχθρός του ο Dr. Claw που ηγείται της σατανικής οργάνωσης M.A.D.! Κλάμα! Ο Σαΐνης είναι ντυμένος με αδιάβροχο πανωφόρι και καπέλο ρεπούμπλικα. Όταν χρησιμοποιεί τη φράση "εμπρός λοιπόν καλά μου...", ενεργοποιούνται διάφορες "χρήσιμα βιονικά gadgets" και εμφανίζονται μέσα από το παλτό και το καπέλο του που φυσικά συχνά δυσλειτουργούν! Το 1999 μάλιστα  προσαρμόστηκε σε μια ζωντανής δράσης ταινία της Disney με πρωταγωνιστή τον Μάθιου Μπρόντερικ ως τον χαρακτήρα του τίτλου και τον Ρούπερτ Έβερετ ως τον Δόκτωρ Claw. Στην ελληνική σειρά πίσω από τον Αστυνόμο Σαΐνη "κρυβόταν" ο Τάσος Κωστής!

Φρουτοπία 

Αχ η Φρουτοπία! Η αγαπημένη σειρά όλων των παιδιών που γεννήθηκαν από το 80 ως το 90! Με την υπογραφή του Ευγένιου Τριβιζά και τα σκίτσα του Νίκου Μαρουλάκη, η Φρουτοπία ολοκληρώθηκε σε τρεις κύκλους και έκανε τηλεοπτική πρεμιέρα το 1985 από την ΕΡΤ με μαριονέτες κουκλοθεάτρου. Το φινάλε της δεν προβλήθηκε ποτέ λόγω περικοπών ενώ τις φωνές τους δάνεισαν πολλοί αγαπημένοι Έλληνες ηθοποιοί όπως ο Δημήτρης Πιατάς, ο Δάνης Κατρανίδης, ο Σταύρος Ξενίδης, η Ντίνα Κώνστα, η Βάσια Τριφύλλη, η Άννα Παναγιωτοπούλου, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, ο Παύλος Κοντογιαννίδης, ο Τάσος Κωστής και ο Τάσος Πεζιρκιανίδης. Το budget της παραγωγής ήταν -ξεκάθαρα- πολύ χαμηλό, όμως είχε πραγματικά πλούσια για την εποχή σκηνικά και για τον λόγο αυτό τα γυρίσματα διαρκούσαν εβδομάδες ολόκληρες. Οι ιστορίες όπως πάντα μαγικές και όπως λέει και ο πιο αγαπημένος παραμυθάς της γενιάς μας, ο Ευγένιος Τριβιζάς «Πάντα θα υπάρχουν κολοκυθάκια που ονειρεύονται να δείρουν μανάβηδες, υπουργικά συμβούλια που απαρτίζονται από σπουδαία λάχανα, επίδοξοι καρπουζοκράτορες, βλίτα που επιδιώκουν να γίνουν υπουργοί παιδείας και υποβαθμισμένες γειτονιές, κατοικούμενες από λεμονόκουπες

Κάντυ Κάντυ

Η Κάντυ Κάντυ είναι ιαπωνικό ρομαντικό manga, anime και νουβέλα με πρωταγωνίστρια την "Κάντυ" Γουάιτ Άρντλεϊ, μία κοπέλα με φακίδες, μεγάλα σμαραγδοπράσινα μάτια και μακριά σγουρά ξανθά μαλλιά, τα οποία κάνει κοτσίδες με κορδέλες. Η Κάντυ Κάντυ εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1975 σε μια νουβέλα της Γιαπωνέζας Κέικο Νάγκιτα υπό το ψευδώνυμο Κιόκο Μιζούκι, ενώ η σειρά προβαλλόταν από την ΕΡΤ εβδομαδιαία, από το 1984 μέχρι το 1987, γνωρίζοντας πρωτοφανή επιτυχία σε μικρούς και μεγάλους, που παρακολουθούσαν με τρομερή προσήλωση τις περιπέτειες της Κάντυ Κάντυ και βέβαια τη σχέση της με τον Άντονυ! Την προβολή της σειράς συνέχισε η ΕΡΤ 3, ενώ το 1989 προβλήθηκε ξανά σε καθημερινή βάση από την ΕΡΤ1, γνωρίζοντας και πάλι επιτυχία. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η σειρά προβλήθηκε και πάλι με νέα -τρίτη- μεταγλώττιση, μέχρι το 50ό επεισόδιο, από τον ΣΚΑΪ - νυν Alpha TV.

Χάιντι

Η Χάιντι είναι ιαπωνική σειρά anime παραγωγής 1974, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Γιοχάνα Σπίρι. Έκανε πρεμιέρα στην ιαπωνική τηλεόραση το 1974 και στη συνέχεια προβλήθηκε μεταγλωττισμένη σε δεκάδες χώρες, εκτοξεύοντας την καριέρα των Ισάο Τακαχάτα (σκηνοθεσία) και Χαγιάο Μιγιαζάκι (σχεδιασμός χώρων-τοπίων). Ορφανή και από τους δύο γονείς, η Χάιντι (υποκοριστικό του Αντελχάιντ, Αδελαΐδα) αφήνεται στον παππού σε ηλικία πέντε ετών. Με την αθωότητα και τον πρόσχαρο χαρακτήρα της κερδίζει την αγάπη όλων των ηρώων της σειράς, με μοναδική εξαίρεση τη δεσποινίδα Ροτενμάιερ, γκουβερνάντα της Κλάρας στη Φρανκφούρτη. Η Κλάρα εμφανίζεται μόλις στο 19ο επεισόδιο, αλλά η τέταρτη ενότητα της σειράς έχει χτιστεί πάνω της. Κόρη μεγαλοαστού, ορφανή από μητέρα, είναι καθηλωμένη σε αναπηρικό καρότσι μολονότι δεν της έχει διαγνωστεί κάποια ασθένεια. Ζει σε ένα απ' τα πλουσιότερα σπίτια της Φρανκφούρτης περιστοιχισμένη από υπηρέτες και παιδαγωγούς, αλλά αντιμετωπίζει τη Χάιντι σαν αδελφή της παρά την ταξική διαφορά. Στο προτελευταίο επεισόδιο ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι ανάπηρη, αλλά πως η καθήλωσή της είχε ψυχολογικά αίτια!

Πίπη Φακιδομύτη

Η Πίπη η Φακιδομύτη αποτελεί κεντρικό χαρακτήρα σειράς παιδικών βιβλίων της Σουηδής συγγραφέως Άστριντ Λίντγκρεν, που μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση. Το όνομά της το εμπνεύστηκε η, εννιάχρονη τότε, κόρη της Λίντγκρεν, κάποια στιγμή που ήταν άρρωστη στο κρεβάτι και ζήτησε από την μητέρα της να της πει μια ωραία παιδική ιστορία. Η Πίπη, ήταν ένα κορίτσι εννιά ετών, είχε την αυτοπεποίθηση ενήλικου, ζούσε ανεξάρτητη και έμενε μόνη της στην βίλα της, την βίλα Βιλεκούλα. Ενώ δεν της φαινόταν, διέθετε υπερφυσικά χαρακτηριστικά για την ηλικία της καθώς μπορούσε να αντιμετωπίσει εύσωμους παλαιστές και να σηκώσει τεράστια βάρη χωρίς δυσκολία, όπως π.χ. το άλογό της, κάτι που ξάφνιαζε τους ενήλικους. Η συμπεριφορά της, προς τους καθώς πρέπει σοβαροφανείς ενήλικους, ήταν αγενής, ενώ προς τους μοχθηρούς χαρακτήρες των ιστοριών η στάση της είναι αμείλικτη...