Boom Team
Mon, 08/06/2020 - 17:18
Η ταχύτητα με την οποία σκρολάρει ένας έφηβος στην οθόνη του iPhone του είναι εξίσου αστραπιαία με εκείνη με την οποία αλλάζουν οι γενιές σήμερα. Αν λοιπόν νιώθουμε λίγο «παππούδες» μπροστά του, ακόμα και αν δεν είμαστε ούτε 40 ετών, είναι απόλυτα φυσιολογικό. Τι μας ενώνει τελικά αλλά και πόσα μας χωρίζουν από τη γενιά των παιδιών μας; Όλα στον πίνακα που ακολουθεί!
Γενιά Χ |
Γενιά Υ ή Millennials (1981-1995) |
Γενιά Ζ (1995-2012) |
Γενιά Άλφα (2013-2025) |
|
Γεγονότα που τη σημάδεψαν | Πτώση τείχους Βερολίνου, τέλος Ψυχρού Πολέμου, πρώτοι υπολογιστές, άνοδος καταναλωτισμού, πρόοδος στην ισότητα των φύλων |
Τρομοκρατικές επιθέσεις 9/11, reality shows, Ίντερνετ, social media |
Οικονομική ύφεση, παγκόσμια κλιματική αλλαγή, Αραβική Άνοιξη, startups, υπηρεσίες cloud |
Κλιματική κρίση, προσφυγικό, Τεχνητή Νοημοσύνη, επαυξημένη πραγματικότητα, influencers |
Πιο πολύτιμη δεξιότητα | Εργατικότητα | Καινοτόμο πνεύμα |
Τεχνολογικό expertise |
Ταχύτητα σκέψης αλλά και ενσυναίσθηση |
Μεγαλύτερη φιλοδοξία | Ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής- προσωπικής ζωής |
Ευελιξία και ελευθερία |
Να εργαστούν για brands που αγαπούν ήδη ως καταναλωτές |
«Πιλότοι, επιστήμονες, συγγραφείς graphic novel» |
Σχέση με τεχνολογία | Αν και παιδιά της αναλογικής εποχής, οι Xers λατρεύουν τα social media (τα χρησιμοποιούν περισσότερες ώρες από τους Millennials, σύμφωνα με νέα μελέτη!) |
Μεγάλη εξοικείωση | Γνωστοί και ως technoholics, οι Zers είναι εξαρτημένοι από αυτήν |
Το γεγονός ότι έχουν ήδη αποκτήσει το προσωνύμιο Glass Generation («Η γενιά της οθόνης») τα λέει όλα |
Σχέση με καριέρα | Πιστοί στο ίδιο επάγγελμα, αλλά όχι απαραίτητα στον ίδιο εργοδότη |
Δεν αφοσιώνονται εύκολα σε εταιρείες, αγαπούν τις συχνές αλλαγές και την εξέλιξη |
Περισσότερες γυναίκες σε STEM επαγγέλματα. Αναζήτηση θέσεων εργασίας που συνδυάζουν σταθερότητα και προοπτικές |
Κι όμως, υπάρχουν ήδη τα πρώτα «εργαζόμενα» παιδιά της Γενιάς Άλφα: οι -αμφιλεγόμενοι- ανήλικοι influencers του YouTube ή vloggers, κάποιοι ήδη με αστρονομικά κέρδη |
Χαρακτηριστικά ως γονείς / παιδιά | Ως γονείς οι Xers έχουν το παρατσούκλι stealth-fighter parents: είναι προστατευτικοί, επιβλέπουν στενά τα παιδιά τους και παρεμβαίνουν για να τα υπερασπιστούν όποτε το κρίνουν απαραίτητο |
Καθυστερούν να γίνουν γονείς, αγκαλιάζουν νέα μοντέλα οικογένειας (π.χ. ομόφυλα ζευγάρια), χρησιμοποιούν το Ίντερνετ σαν σύμβουλο διαπαιδαγώγησης |
Έφηβοι και νεαροί ενήλικες ακόμα οι περισσότεροι Zers, ενδίδουν λιγότερο από τις προηγούμενες γενιές σε συνήθειες όπως αλκοόλ, κάπνισμα, junk food, ενώ ταυτόχρονα απορρίπτουν τα στερεότυπα του παρελθόντος (π.χ. του άνδρα κουβαλητή) |
Δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς τεχνολογία, διαθέτουν υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη (ως παιδιά των Millennials που αναρρώνουν από την οικονομική ύφεση), ευδοκιμούν όταν έρχονται σε επαφή με πρωτοποριακά εκπαιδευτικά συστήματα |
Προϊόν που την αντιπροσωπεύει | Ηλεκτρονικός υπολογιστής |
Smartphones και εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά |
Smartphone | Smartphone, Smartphone tablet |
Αγαπημένος τρόπος επικοινωνίας | Email και SMS | Email και social media chat | Social media (λιγότερο Facebook από τους Millennials, περισσότερο Instagram και YouTube) |
Ακόμα και τα μικρότερα παιδιά είναι εξοικειωμένα με υπηρεσίες όπως οι βιντεοκλήσεις μέσω Skype, ενώ κάποια έχουν και λογαριασμούς στα social media |
Από τη Γεωργία Καρκάνη