Έχουμε αρχίσει δειλά δειλά τις βόλτες, σύντομα θα μπορούμε και να ταξιδέψουμε οικογενειακώς ξανά, ευκαιρία είναι λοιπόν να ρίξουμε μια ματιά στους βασικούς κανόνες ασφαλείας, τις πολύτιμες πληροφορίες και τα σημαντικά tips που μας υπενθυμίζει η Inglesina , τα οποία πρέπει να έχουμε κατά νου σε μικρά ή μεγάλα ταξίδια, αλλά και σε κάθε μετακίνηση με το αυτοκίνητο!
Γενικές πληροφορίες
♦ Δεν μεταφέρουμε παιδί ηλικίας κάτω των 12 ετών ή ύψους κάτω των 135 εκ. στο αυτοκίνητο χωρίς το κατάλληλο για τα δεδομένα του (ύψος, βάρος) κάθισμα αυτοκινήτου.
♦ Δεν δανειζόμαστε ποτέ το κάθισμα αυτοκινήτου και δεν αγοράζουμε μεταχειρισμένο, καθώς μπορεί να έχει υποστεί επικίνδυνες, μη ορατές βλάβες! Κάθε μεταχειρισμένο προϊόν έχει ένα παρελθόν.
♦ Ύστερα από κάποιο ατύχημα, ακόμα και ελαφρύ (παρουσία ή όχι του παιδιού), οφείλουμε να αντικαταστήσουμε το κάθισμα με ένα καινούριο για να υπάρχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας, αφού ενδέχεται να έχει υποστεί βλάβες που δε φαίνονται.
♦ Όταν ταξιδεύουμε για πάνω από δύο ώρες με το αυτοκίνητο μαζί με το μωρό μας θα πρέπει να κάνουμε συχνές στάσεις, τουλάχιστον ανά δύο ώρες ενώ δεν πρέπει να γυρνάμε πίσω την ώρα που οδηγούμε. Αν αυτό είναι απαραίτητο, οφείλουμε να κάνουμε στάση.
♦ Πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας τον όγκο των ρούχων των παιδιών. Ο χειμερινός ρουχισμός λειτουργεί αρνητικά σε ό,τι αφορά το θέμα της πρόσδεσης στο κάθισμα αυτοκινήτου και συχνά εμποδίζει τα παιδιά από το να είναι σωστά και σταθερά ασφαλισμένα αφού υπάρχει κίνδυνος να περάσουν έξω από τις ζώνες. Γι' αυτό οφείλουμε να τοποθετήσουμε το παιδί μας στο κάθισμα ενώ πρώτα έχει αφαιρεθεί το μπουφάν του. Ένα πουλόβερ/φούτερ είναι συχνά αρκετό όταν το παιδί βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο. Φροντίζουμε να έχουμε μία κουβερτούλα για να το σκεπάσουμε ή το καλύπτουμε με το μπουφάν του ανοιχτό από πάνω.
♦ Εάν το παιδί σας ανοίγει συχνά την πόρπη των ιμάντων, μην την κρύβετε ή τυλίγετε με κάποιο κάλυμμα. Και αυτό γιατί σε περίπτωση ατυχήματος, οι διασώστες θα πρέπει να μπορούν να βγάλουν έξω το παιδί άμεσα από το όχημα, έχοντας πρόσβαση στον μηχανισμό, ο οποίος πρέπει να είναι ορατός και προσβάσιμος σύμφωνα με τον νόμο. Ο μόνος τρόπος λοιπόν να αποτρέψουμε τα παιδιά από το να λύνονται είναι να ασκήσουμε επιρροή και να τους μάθουμε ότι δεν επιτρέπεται να λύνονται μόνα τους.
♦ Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι, βεβαιωνόμαστε ότι δεν υπάρχουν αντικείμενα στο αυτοκίνητο που ενδέχεται να πεταχτούν σε περίπτωση σύγκρουσης ενώ ασφαλίζουμε τα αναγκαία.
♦ Δεν αφήνουμε ποτέ μόνο ένα παιδί -και ιδίως ένα βρέφος- στο αυτοκίνητο και ας είναι δεμένο στο καθισματάκι του.
♦ Το καλοκαίρι σκεπάζουμε το κάθισμα με ένα ελαφρύ ύφασμα, για να αποφύγουμε την περίπτωση να υπερθερμανθούν από τον ήλιο τυχόν μεταλλικά μέρη και να καεί το παιδί μας ακουμπώντας τα.
Σχετικά με το κάθισμα:
→ Πριν ξεκινήσουμε τη βόλτα μας, βεβαιωνόμαστε ότι το κάθισμα αυτοκινήτου και οι ζώνες ασφαλείας είναι σωστά τοποθετημένα στο αυτοκίνητο, βάσει του εγχειριδίου οδηγιών του καθίσματος σας.
→ Πρέπει να διαβάζουμε πάντα το εγχειρίδιο χρήσης! Πολλοί νέοι γονείς παραλείπουν να το κάνουν, κάτι που είναι λάθος καθώς μπορούν να βρουν σημαντικές πληροφορίες που δεν γνώριζαν για το προϊόν.
→ Αγοράζουμε αποκλειστικά κάθισμα πιστοποιημένο βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών ασφαλείας ECE R44/04 ή UN/ECE R129 (i-Size) ενώ ελέγχουμε προκαταβολικά τη τη συμβατότητά του με το μοντέλο του αυτοκινήτου μας.
→ Δεν ξεκολλάμε ποτέ το αυτοκόλλητο που υπάρχει πάνω στο κάθισμα αυτοκινήτου. Το αυτοκόλλητο απαιτείται δια νόμου να υπάρχει και δεν πρέπει ποτέ να αφαιρείται!
→ Εξυπακούεται πως μία ολόκληρη θέση στο αυτοκίνητο ανήκει δικαιωματικά στο παιδί με το καθισματάκι του.
→ Αφού εγκαταστήσουμε το παιδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο, πιάνουμε γερά με τα δύο χέρια μας τη βάση του (στο σημείο απ’ όπου περνά η ζώνη για το δέσιμό του στη θέση του οχήματος) και ελέγχουμε αν κουνιέται μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά. Αν μετακινείται πάνω από δύο εκατοστά προς όποια κατεύθυνση, σημαίνει πως θέλει κι άλλο σφίξιμο.
→ Μωρά έως τουλάχιστον 15 μηνών θα πρέπει να βρίσκονται σε κάθισμα που κοιτάει προς τα πίσω, καθώς είναι αυτό που προσφέρει την κατάλληλη στήριξη του αυχένα και της σπονδυλικής τους στήλης – βάσει και του νεότερου κανονισμού UN/ECE R129 (i-Size).
→ Δεν τοποθετούμε ποτέ αντεστραμμένο (που κοιτάει προς τα πίσω) παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού αν είναι ενεργοποιημένος ο αερόσακος του συνοδηγού. Αν για οποιονδήποτε λόγο πρέπει να το βάλουμε σε αυτή τη θέση (π.χ. γονιός μόνος στο αυτοκίνητο με νεογέννητο που θέλει να έχει καλύτερο έλεγχο του παιδιού, άρα και της οδήγησης του αυτοκινήτου), πρέπει πρώτα να απενεργοποιήσουμε τον αερόσακο.
→ Αλλάζουμε παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου (κατηγορία) όταν το παιδί μας φτάσει στο μέγιστο του βάρους που μπορεί να υποστηρίξει το κάθισμα ή όταν το πάνω μέρος του κεφαλιού του ευθυγραμμίζεται με την πλάτη του καθίσματος (το κεφάλι του παιδιού δεν πρέπει να εξέχει).
→ Δοκιμάζουμε ανά τακτά διαστήματα τους ιμάντες (ζώνες) πρόσδεσης του παιδιού. Αν χωρούν πάνω από δύο δάχτυλα (οριζόντια) ανάμεσα σ’ αυτούς και το στήθος του, τους σφίγγουμε. Αν δεν χωράει ένα δάχτυλό μας ανάμεσα, τους χαλαρώνουμε. Το σωστό είναι να χωράνε το λιγότερο ένα και το περισσότερο δύο δάχτυλά μας, ώστε να συγκρατείται το παιδί όπως πρέπει, χωρίς οι ιμάντες να το σφίγγουν.
→ Ελέγχουμε, τραβώντας με το χέρι μας, ότι ο ιμάντας ή η ζώνη έχει ασφαλίσει καλά, ακόμα και αν ακούσουμε το χαρακτηριστικό «κλικ» του κουμπώματος.
→ Είτε το παιδί δένεται με τους ιμάντες του καθίσματός του είτε με τη ζώνη του αυτοκινήτου, τσεκάρουμε να μην έχουν συστραφεί. Στη δεύτερη περίπτωση, το οριζόντιο μέρος της ζώνης θα πρέπει να περνάει από τη λεκάνη και όχι από το στομάχι του παιδιού και το διαγώνιο από το στήθος και όχι από τον λαιμό του.
Τα καθίσματα αυτοκινήτου της φετινής συλλογής της Inglesina
Το Huggy είναι σύμφωνο με το πρότυπο ECE R44/04 για παιδιά βάρους μέχρι 13 κιλών (Group 0+) κατά προσέγγιση μέχρι τα 75 εκατοστά και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για παιδιά βάρους άνω των 13 κιλών. Τοποθετείτε στο αυτοκίνητο μόνο με φορά προς τα πίσω.
Eγκεκριμένο με βάση τις προδιαγραφές κιλών του μωρού μέχρι τα 13 κιλά, το Cab μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο μόνο με φορά προς τα πίσω, στα πίσω καθίσματα και στη θέση του συνοδηγού εφόσον ο αερόσακος έχει απενεργοποιηθεί. Μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο με τη βοήθεια των ζωνών 3 σημείων του αυτοκινήτου ή με τη βοήθεια της βάσης Cab που διατίθεται σαν προαιρετικό αξεσουάρ. Είναι εξαιρετικά άνετο για το μωρό χάρη στον εργονομικό του σχήμα, την ευρύχωρη θέση τους και τη γωνία ανάκλισής του ενώ είναι εξοπλισμένο με ένα μαλακό μαξιλαράκι – μειωτήρα, που υποχωρεί στα σημεία πίεσης, κατασκευασμένο από διαπνέον μαξιλαράκι από λύκρα και βοηθά το μωρό να κάθεται σε σωστή στάση κατά τους πρώτους μήνες της ζωής του προσφέροντάς του μεγαλύτερη άνεση. Είναι πρακτικό στη μεταφορά τους χάρη στο λιγοστό του βάρος.
Το κάθισμα αυτοκινήτου Darwin Infant R129 i-Size είναι εγκεκριμένο βάσει των προδιαγραφών ύψους του μωρού μέχρι τα 75 εκ. και έχει υποβληθεί σε test της ADAC με βαθμολογία «good». Μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο μόνο με φορά προς τα πίσω, στα πίσω καθίσματα και στη θέση του συνοδηγού εφόσον ο αερόσακος έχει απενεργοποιηθεί. Μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο με τη βοήθεια των ζωνών 3 σημείων του αυτοκινήτου ή με τη βοήθεια της βάσης Darwin i-Size που διατίθεται σαν προαιρετικό αξεσουάρ. Είναι εξαιρετικά άνετο για το μωρό χάρη στο εργονομικό του σχήμα ενώ είναι εξοπλισμένο με ένα μαλακό μαξιλαράκι – μειωτήρα
Πρόκειται για τη συνέχεια του Darwin Infant, συνεπώς τοποθετείται στην ίδια βάση i-Size. Το Darwin Toddler είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R129 i-Size, κατάλληλο για παιδιά ύψους από 61 εκ. έως τα 105 εκ. (περίπου 4 ετών) και μπορεί να τοποθετηθεί με αντίθετη φορά από τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου ενώ από τα 76 έως τα 105 εκ. ύψους, ενδεικτικά μετά τους 15 μήνες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και προς τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Διαθέτει προσκέφαλο με δυνατότητα ρύθμισης σε 4 θέσεις μέσω κεντρικού μηχανισμού και ενσωματωμένο σύστημα πρόσδεσης που ακολουθεί την ανάπτυξη του παιδιού. Είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία Side Head Protection για υψηλή προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων. Έχει δυνατότητα ανάκλισης σε 4 θέσεις, εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Χάρη στις μεγάλες διαστάσεις του και τις διαφορετικές γωνίες του διασφαλίζει την ιδανική στάση του σώματος.
Το Caboto είναι ένα κάθισμα αυτοκινήτου i-Size από τα 76 έως 150 εκ. ύψους (κατά προσέγγιση από τους 15 μήνες έως περίπου τα 12 έτη) που επιτρέπει στους γονείς να ταξιδεύουν με απόλυτη ασφάλεια, συνοδεύοντας την ανάπτυξη του παιδιού και είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο ECE R129/03. Η εγκατάσταση του γίνεται με φορά ίδιας με αυτή της κίνησης του αυτοκινήτου, με ενσωματωμένες ζώνες παιδικού καθίσματος από 76-105 εκ. και με τις ζώνες ασφαλείας του αυτοκινήτου από 105-150 εκ.. Είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Side Head Protection για μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων για ταξίδια με απόλυτη ασφάλεια. Διαθέτει σύστημα εγκατάστασης με συνδέσεις Isofix και άνω σημείο πρόσδεσης για ασφαλή και εύκολη τοποθέτηση στο αυτοκίνητο. Εξασφαλίζει άνετο και ξεκούραστο ταξίδι χάρη στο προσκέφαλο με ρυθμιζόμενο ύψος σε 9 θέσεις και το ανατομικό του κάθισμα έχει δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης σε 4 θέσεις.
Το Keplero είναι ένα κάθισμα αυτοκινήτου i-Size από τα 40 έως 105 εκ. (κατά προσέγγιση από την γέννηση έως 4 ετών), με περιστροφή 360° και είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο ECE R129. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς προσαρμόζεται στην ανάπτυξη του παιδιού χάρη στη ρύθμιση ύψους και πλάτους του πλατοκαθίσματος (6 θέσεις). Το εργονομικό κάθισμα έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης σε 3 θέσεις, για να εξασφαλίσει την απαραίτητη άνεση στα μικρότερα μωρά, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών ενώ διαθέτει ένα μαξιλάρι - μειωτήρα που εξασφαλίζει τη σωστή στάση του μωρού κατά τους πρώτους μήνες.Το φανταστικό είναι ότι περιστρέφεται 360°, για την τοποθέτηση του παιδιού και την αλλαγή προσανατολισμού από φορά προς τα πίσω σε φορά προς τα εμπρός με ευκολία και διαθέτει οθόνη LCD που επιβεβαιώνει τη σωστή τοποθέτηση του ποδιού στήριξης, τη σωστή θέση του συστήματος περιστροφής και τη σωστή εγκατάσταση των συνδέσεων Isofix.
Η εγκατάσταση στο αυτοκίνητο γίνεται με φορά προς τα πίσω για παιδιά με ύψος μέχρι τουλάχιστον τα 75 εκ. (περίπου μέχρι 15 μηνών) ή ακόμα και μέχρι τα 105 εκ., ενώ με φορά προς τα εμπρός γίνεται για παιδιά με ύψος από 76 έως 105 εκ. (περίπου από 15 μηνών και πάνω). Και αυτό είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία Side Head Protection για τη μεγιστοποίηση της προστασίας και της απορρόφησης ενέργειας σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων.
Ένα κάθισμα αυτοκινήτου τελευταίας γενιάς, που έχει εγκριθεί για τις ομάδες 1, 2 και 3 δηλαδή από τα 9 έως τα 36 κιλά (κατά προσέγγιση από 1 έως 12 ετών), με φορά προς τα εμπρός και είναι σύμφωνο με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ECE R44/04. Το παιδικό κάθισμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς προσαρμόζεται στην ανάπτυξη του παιδιού χάρη στη ρύθμιση ύψους και πλάτους του πλατοκαθίσματος (5 θέσεις). Το ανατομικό κάθισμα έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης σε 4 θέσεις, για να εξασφαλίσει την απαραίτητη άνεση στα μικρότερα μωρά, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Διαθέτει ένα μαξιλάρι - μειωτήρα που εγγυάται την άνεση και τη σωστή στάση για τα μικρότερα μωρά (για χρήση στο Group 1, από τα 9 κιλά). Σχεδιασμένο για τη μεταφορά του μωρού σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με υποδοχές Isofix και άνω σημείο πρόσδεσης για να παρέχει ασφάλεια και άνεση και εξοπλισμένο με τεχνολογία Side Head Protection για τη μεγιστοποίηση της προστασίας και την απορρόφηση ενέργειας σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων.
Το Newton όπως και το Gemino είναι ένα κάθισμα αυτοκινήτου τελευταίας γενιάς, που έχει εγκριθεί για τις ομάδες 1, 2 και 3 δηλαδή από τα 9 έως τα 36 κιλά (κατά προσέγγιση από 1 έως 12 ετών), με φορά προς τα εμπρός και είναι σύμφωνο με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ECE R44/04. Σχεδιασμένο για τη μεταφορά του μωρού σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με υποδοχές Isofix και άνω σημείο πρόσδεσης για να παρέχει ασφάλεια και άνεση. Επομένως, δε χρειάζεται κάποια επιπρόσθετη βάση Isofix για την τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο. Mπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς προσαρμόζεται στην ανάπτυξη του παιδιού ενώ το ανατομικό κάθισμα έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης σε τέσσερις θέσεις, εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Διαθέτει ένα μαλακό μαξιλάρι το οποίο κάνει το κάθισμα άνετο για τα μικρά παιδιά. Το προσκέφαλο διαθέτει ρυθμιζόμενο ύψος 9 θέσεων για να ακολουθεί την ανάπτυξη του παιδιού, ενώ το εργονομικό και κεκλιμένο σχήμα του εμποδίζει το κεφάλι του παιδιού να πέσει μπροστά κατά τη διάρκεια του ύπνου. Το κάθισμα είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία Side Head Protection και πλευρικά ένθετα από EPS για μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων.
Το κάθισμα αυτοκινήτου τελευταίας γενιάς της Inglesina που «μεγαλώνει» με το παιδί. Έχει εγκριθεί για τις ομάδες 2-3 δηλαδή από τα 15 έως τα 36 κιλά με φορά προς τα εμπρός και είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο ECE R44/04. Σχεδιασμένο για την μεταφορά του παιδιού σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με υποδοχές Isofix για εύκολη και ασφαλή τοποθέτηση. Δένεται με τη βοήθεια των ζωνών 3 σημείων του αυτοκινήτου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς προσαρμόζεται στην ανάπτυξη του παιδιού χάρη στη ρύθμιση ύψους και πλάτους του πλατοκαθίσματος σε 5 θέσεις. Διαθέτει μαλακή επένδυση και είναι εξοπλισμένο με πλευρικά στηρίγματα που εξασφαλίζουν στο παιδί τη μέγιστη στήριξη. Η ευρύχωρη θέση και προσκέφαλο επιτρέπουν να κάθονται με άνεση τα μεγαλύτερα παιδιά. Το κάθισμα είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία Side Head Protection για τη μεγιστοποίηση της προστασίας και της απορρόφησης ενέργειας σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων.
Έτοιμοι για τις νέες περιπέτειες που θα έρθουν;
Inglesina
Website: www.inglesina.gr
Facebook: @inglesinagr
Instagram: @inglesinagr
YouTube: @InglesinaBaby