Περιμένοντας την ημέρα του τεστ εγκυμοσύνης: 5+1 τρόποι να ανακουφιστείτε από το στρες

Γεωργία Καρκάνη
Tue, 02/03/2021 - 11:48
0 Comments

Αφού κάνατε τεστ γονιμότητας, όλες τις απαραίτητες ιατρικές επισκέψεις και διαδικασίες, καταφέρατε να φτάσετε μέχρι εδώ. Όμως οι δύο εβδομάδες που μεσολαβούν ανάμεσα στη σύλληψη και το τεστ εγκυμοσύνης είναι, αληθινά, οι πιο κρίσιμες: Μοιάζουν να διαρκούν για πάντα, κυριεύοντας σας με στρες. Πώς θα χαλαρώσετε και θα προετοιμαστείτε για το επόμενο, μεγάλο βήμα;

Πάρτε βαθιές ανάσες και διαλογιστείτε. Η βαθιά, αργή αναπνοή που προέρχεται από την κοιλιά χαλαρώνει τους καρδιακούς παλμούς και συμβάλλει στην απελευθέρωση ενδορφινών, νευροδιαβιβαστών που ανακουφίζουν όχι μόνο από το στρες αλλά και από τον πόνο. Για να ανεβείτε επίπεδο, συνδυάστε τις τεχνικές αναπνοής με τον διαλογισμό. Επιλέξτε μια ήσυχη, αναπαυτική γωνιά του σπιτιού, κλείστε τα μάτια και συγκεντρωθείτε σε ένα μοτίβο αναπνοής ή μια φράση (mantra) που σας ηρεμεί. Λίγα λεπτά αρκούν για να δείτε αποτέλεσμα. Για καλύτερη καθοδήγηση, αναζητήστε σχετικές εφαρμογές και βίντεο στο YouTube ή παρακολουθήστε online μαθήματα διαλογισμού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / Nataliya Vaitkevich (Pexels)

Γεμίστε τις μέρες σας με ευχάριστες δραστηριότητες. Οργανώστε οτιδήποτε μπορεί να λειτουργήσει ως αντιπερισπασμός. Ακόμα και αν η καραντίνα περιορίζει τις επιλογές σας, μια βιντεοκλήση με φίλες, μια ταινία, ένα μυθιστόρημα, η μαγειρική, οι χειροτεχνίες και φυσικά το περπάτημα στη φύση θα γεμίσουν το μυαλό σας με θετικά ερεθίσματα αποσπώντας το, έστω και για λίγο, από τη σκέψη του αποτελέσματος. Αφήστε την πιο διασκεδαστική δραστηριότητα για την τελευταία μέρα πριν από το τεστ εγκυμοσύνης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / Rodnae Productions (Pexels)

Αποφύγετε στρεσογόνα ερεθίσματα: Για παράδειγμα, μπορεί να μπείτε σε πειρασμό να αρχίσετε να τσεκάρετε στο Ίντερνετ πιθανά συμπτώματα εγκυμοσύνης, αλλά μόνο καλό δεν θα σας κάνει αυτή η αγωνιώδης αναζήτηση. Αποφύγετε επίσης αυτή την περίοδο να έρθετε σε επαφή με ανθρώπους και καταστάσεις που σάς προκαλούν στρες. Τώρα η συναισθηματική ευεξία σας είναι ακόμα περισσότερο ευαίσθητη και πολύτιμη.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / Nataliya Vaitkevich (Pexels)

Απευθυνθείτε σε ανθρώπους που έχουν βρεθεί στη θέση σας: Γυναίκες -και άντρες- που έχουν ζήσει την ίδια εμπειρία, της βασανιστικής αναμονής μέχρι το αποτέλεσμα, θα σας υποστηρίξουν με τα κατάλληλα λόγια και τις πιο εύστοχες συμβουλές. Αναζητήστε τέτοιους συμμάχους ανάμεσα στους φίλους και τους γνωστούς σας και, αν δεν τους βρείτε εκεί, στη διαδικτυακή κοινότητα.

Ενημερωθείτε για τα επόμενα βήματα. Η αίσθηση απουσίας ελέγχου εντείνει το στρες, αλλά η ενημέρωση για ό,τι μας απασχολεί μάς κάνει να νιώθουμε πιο δυνατές - ότι παίρνουμε, σε κάποιο βαθμό, την κατάσταση στα χέρια μας. Πριν από το τεστ εγκυμοσύνης λοιπόν πληροφορηθείτε, ιδιαίτερα σε συνεργασία με τον γιατρό σας, για τα βήματα που θα ακολουθήσουν σε οποιαδήποτε περίπτωση: είτε βγει θετικό είτε αρνητικό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / Pixabey (Pexels)

Και αν το τεστ βγει αρνητικό; Παραχωρήστε στον εαυτό σας το δικαίωμα να κάνει ένα διάλειμμα προτού συνεχίσετε τις προσπάθειες, αν νιώθετε ότι το χρειάζεστε. Δώστε του το χρονικό περιθώριο να επεξεργαστεί τα δυσάρεστα συναισθήματα προτού προχωρήσετε στο επόμενο βήμα. Η ψυχική ισορροπία παίζει καθοριστικό ρόλο για να κάνετε πραγματικότητα, αργά ή γρήγορα, το όνειρό σας: να κρατήσετε στην αγκαλιά σας το μωρό σας.

Inspiration: Motherly