Μέχρι τώρα σίγουρα θα έχουμε ανακαλύψει πολλά οφέλη του οικογενειακού παιχνιδιού για τα παιδιά, είχαμε όμως φανταστεί ότι κάνει καλό και σε εμάς τους γονείς; Kαι δεν αναφερόμαστε μόνο στην πλέον προφανή ευεργετική δράση του, του bonding με τα μικρά μας.
Μια νέα δημοσκόπηση της εταιρείας ερευνών Opinium σε 100 υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών στις ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των CEOs, οι υπάλληλοι που παίζουν με τα παιδιά τους γίνονται καλύτεροι στη δουλειά τους.
Μπορεί αυτή η έρευνα να χρηματοδοτήθηκε από το θεματικό πάρκο της Legoland στη Νέα Υόρκη, αλλά αν το καλοσκεφτούμε, το συμπέρασμά της είναι κάτι που διαπιστώνουμε από πρώτο χέρι, όσοι πιάνουμε τον εαυτό μας να γίνεται, για παράδειγμα, πιο δημιουργικός σε ένα παιχνίδι ρόλων με τα παιδιά ή να αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες σε ένα επιτραπέζιο.
Η ιδέα αυτής της δημοσκόπησης γεννήθηκε όταν οι άνθρωποι της Legoland παρατήρησαν τους γονείς να παίζουν παρέα με τα παιδιά τους δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις παρέα και αναρωτήθηκαν «αν μεταφέρουν αυτή την ενέργεια, της δημιουργικότητας, της φαντασίας και του παιχνιδιού, και στον χώρο εργασίας τους» όπως σχολιάζει η εκπρόσωπος της εταιρείας Stephanie Johnson, προσθέτοντας: «Στη μελέτη μας, πράγματι, η πλειονότητα των CEOs (68%) συμφώνησε ότι το παιχνίδι με τα παιδιά κάνει τους γονείς πιο δημιουργικούς εργαζόμενους».
Άλλα «παράπλευρα οφέλη» που παρατήρησαν οι CEOs στους υφισταμένους τους που απολαμβάνουν, για παράδειγμα, έναν μαραθώνιο με τουβλάκια στο σπίτι είναι ότι συμβάλλουν θετικά στο περιβάλλον καινοτομίας και στην κουλτούρα του γραφείου (σε ποσοστό 79%) και ότι κινδυνεύουν λιγότερο από burnout (94%).
Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα οι εταιρείες να επενδύσουν σε χρόνο παιχνιδιού; Ή να αναζητήσουν τρόπους που διευκολύνουν τους εργαζόμενους γονείς να βρουν μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής; Μάλιστα σε μια άλλη, πρόσφατη δημοσκόπηση, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες (42%) που σκέφτηκαν να αφήσουν τη δουλειά τους άλλαξαν γνώμη γιατί ο εργοδότης τους υπήρξε υποστηρικτικός όταν έγιναν γονείς. Ενώ το 59% απάντησαν ότι αν είχαν οποιουδήποτε είδους υποστήριξη σε μορφή οικογενειακών παροχών, δεν θα είχαν πρόβλημα να παραμείνουν στην ίδια εταιρεία για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια.
Η μακροχρόνια παραμονή ενός εργαζομένου σε μια επιχείρηση έχει οικονομικά οφέλη (και) για την ίδια καθώς, σύμφωνα με στοιχεία ερευνών από τις ΗΠΑ, για κάθε ένα δολάριο που επενδύει σε οικογενειακές παροχές το κέρδος που της επιστρέφεται είναι 18πλάσιο. Και μπορεί στην Ελλάδα η πολιτική της υποστήριξης των οικογενειών να είναι πιο ευνοϊκή από τις ΗΠΑ (όπου, για παράδειγμα, δεν προβλέπεται καν άδεια μητρότητας), αλλά σίγουρα έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να αισθανθούμε ότι στο ταξίδι της δημιουργίας οικογένειας, απολαμβάνουμε μια επαρκή υποστήριξη από το κράτος και τις επιχειρήσεις.